Gasztro - Sült csirke

2008. 09. 14. - írta scarpetta
Kategóriák: Gasztro, NZ vegyes

Már pénteken elterveztem, hogy szombaton meló után én már pedig nem fogok vacakolni a konyhában órákig úgyhogy valami egyszerűt és finomat kellett kitalálnom. 
Töltött sült csirkére esett a választásom, pláne hogy azt evés előtti nap is el lehet késziteni. Szóval fogtam a csirkét, levágtam a felesleges zsirt/bőrt róla, sóztam-borsoztam, összekötöttem a lábait, majd 1.5 dl olajon megpiritottam, hogy szép barna legyen a bőre. Persze trükkösen tettem mindezt, nem szeretek én annyira mosogatni, szóval egy tepsiben piritottam meg a madarat a tűzhelyen, majd ugyanebben a tepsiben becsűrtem a 180 fokos sütőbe (a mell és lábrészek felfelé), majd elmentem wii játszani mint aki jól végezte dolgát. :)
Húsz percenként azért meglocsoltam a csirkét a szafttal, hogy jó ropogós legyen a bőre. Egy és negyed óra elteltével kivettem a csirkét, hagytam lehűlni, majd betettem a hűtőbe.
Tegnap csak hazajöttem meló után, összedobtam egy tölteléket, megtöltöttem a csirkét vele, és 180 fokon készresütöttem fél óra alatt. Ez az idő pont elég volt, hogy összedobjak köretnek egy salátát, és megteritsek. Ha nagyon ráérünk, és túl precízek szeretnénk lenni, akkor itt az utolsó félórás sütésnél locsolhatunk egy kis sört a csirkére, amitől a bőre tényleg aranybarna és ropogós lesz. A hús és a köret is isteni finom lett, nem kicsit ettük tele magunkat. :)

És a recept:

Hozzávalók:
1 egész csirke 9-es méretű (otthon is számozva van, ugye?)
2 dl olaj
1 tojás
2 kis szelet bacon, kockázva-piritva
Zsemlemorzsa és 1 szelet kenyér héj nélkül
Fél fej vöröshagyma, 2-3 gerezd fokhagyma mindkettő felkockázva, piritva
kis csokor petrezselyem apritva, só-bors

Elkészités:
Mivel nálunk ez másnapra készült, a csirkében nem volt töltelék az elősütéskor. Normál esetben, ha frissen csináljuk úgy néz ki a dolog, hogy elkészitjük a tölteléket egy tálban: piritott bacont, piritott hagymat, fokhagymát ősszekeverjük az apróra vágott petrezselyemmel, tojással. Hozzáadunk egy szelet kenyeret héj nélkül, sót-borsot, majd zsemlemorzsát adagolunk apránként, mig az egész egy masszává áll össze.
Besózzuk-borsozzuk a csirkét belülről és kivulről, majd a hasüregbe tesszük a tölteléket. (Lehet cifrázni, hogy az ember beapplikálja a bőr alá stb, de nem éri meg a vacakolást) Ezután összekötjük madarunk lábait, ezzel is segitve nehogy kifolyjon a töltelék. Megpiritjuk minden oldalát, hogy szint kapjon, majd tepsiben bevágjuk a sütőbe. Időnként locsolgatva az olajjal (és sörrel), sütjük másfél óráig. Tiz perc pihentetés után már lehet szeletelni anélkül, hogy szétesne a hús.
Köretnek meg ki mit szeret, mi salátát ettünk fetával, paradicsommal, répával.

No comments: