Érdekes bírói döntés

2008. 08. 22. - írta scarpetta

 Az Aucklandben megrendezésre kerülő Erotika Show promóciósai szerint nem elég ha az újságokban és tv-ben hirdetnek, hanem kitalálták, hogy a tettek mezejére is lépnek. A dolog nem új keletű,de minden évben nem kis felháborodást kelt az emberekben.
 Az akció a Boobs on Bike (Mellek motoron avagy a Motoros dudák) nevet viseli, mely nem más, minthogy félmeztelen nők gurulnak végig a városon motoron. A városi tanács, és még sokan mások felháborítónak találták a dolgot, és egyenesen a bíróságra vitték az ügyet. Az ellenzők szónokának fő indoka az volt, hogy ez a felvonulás amolyan táptalaja a szexuális erőszaknak, majd némi statisztikai információt adott arról, hogy a nemi erőszak áldozatai mennyibe kerülte az államnak.
 Az ítélethirdetés megtörtént, az ellenzők elvesztették a pert, igy a topless motorosok idén (és jövőre is) felvonulhattak. A bíró a döntést az alábbi szavakkal támasztotta alá: "Lehet, hogy tapintatlan, sőt egyesek számára ízléstelen lehet, de az én nézetem szerint az ellenzék támadásának nincs jogalapja". Igazából nehezen hiszem, hogy ennek nincs jogalapja, maximum rossz érveket hoztak fel a városi tanács emberei.

 Meg vagyok róla győződve, hogy itt is létezik a nyilvános közszemérem sértés vádja, amibe ez az esemény nem hogy beleillik, hanem ez maga a közszemérem sértése. Köztudomásúan prűd vagyok, de akkor sem hiszem, hogy ez a motoros borzalom helyénvaló. Az Erotika Show-ra értelemszerűen olyan emberek mennek, akiket érdekel, engem ez nem is zavar, az ő dolguk. De az ilyen jellegű promóciókkal olyan emberekre is rákényszeritik a látványt, aki marhára nem kiváncsi rá (nekem hála az égnek semmi dolgom a belvárosban), és ez a bíróság szerint rendben van.

No comments: