Citromos-ragadós csirke

2008. 07. 04. - írta scarpetta
Kategóriák: Gasztro

A fagyasztóban tároltam már egy ideje egy csomagban csirkecombokat. Mindig húztam-halasztottam, mert nem igazán volt ötletem, hogy mit is kéne belőle varázsolni. Aztán rábukkantam Mr. "F-word" Ramsay sticky-lemon chicken receptjére, gondoltam adott a lehetőség felhasználni a csirkecombokat. A recepten csak kicsit változtattam, kevesebb szójaszószt tettem bele, és mivel nincs itthon sherry ecetem, az kimaradt, plusz én a köretbe kevertem tejfölt is. Ime a recept:
Hozzávalók:
6 csirkecomb, 1.5 citrom, 20 ml szójaszósz, 1 merőkanál víz, 1 fej (igen) fokhagyma, kakukkfű (ha lehet, akkor friss), 20-30 ml méz, 1 csokor petrezselyem zöld, oliva olaj
kb 1 kg krumpli, 1 csomag újhagyma, 100 ml tej, 100 ml tejszin, 1.5 evőkanál vaj, 1 evőkanál tejföl, só
Elkészítés:
A csirkecombokról lecsaptam az alján található porcos részt (ezáltal gyorsabban megsül a hús). A fej fokhagymát keresztben félbevágtam és a levével bedörzsölgettem a combokat, sóztam-borsoztam. Oliva olajat melegitettem egy serpenyőben, beletettem a csirkéket, majd amikor az olajban levő fele szépen megpirult, megforgattam őket. Mikor mindenhol szép piros színt kapott a hús, beletettem a szójaszószt, és a karikákra vágott citromot, plusz egy kis citromlevet és a merőkanálnyi vizet. Hagytam kicsit sülni, addig megpucoltam, feldaraboltam a körethez (püré) a krumplit és feltettem főni sós vizben.
Mehet a húsba a kakukkfű és a méz egyenletesen elosztva a húson. Beledobtam a nem túl apróra vágott petrezselymet és lassú fokozaton hagytam rotyogni kicsit, hogy a szósz krémes állagú legyen.
Megmelegitettem a tejet a tejszinnel plusz sóval. A krumplit összetörtem, hozzáadtam a vajat és a tej-tejszin keveréket majd a tejfölt. Az újhagymát karikára vágtam és belekevertem a pürébe. Ez idő alatt a hús is simán kész lett, csak enni kell.
Megmondom őszintén, egy kicsit azért ódzkodtam a recepttől, de veszett finom lett, sőt szerintem még soha nem ettünk ilyen jól sikerült csirkecombot.

Desszertnek egy kis csokis süti kísérte. (fudge cake)

No comments: